Refund policy

1. Retourbeleid voor Non-Food Producten:
Klanten binnen de EU hebben het recht om producten te retourneren binnen 14 dagen na ontvangst van hun bestelling, zonder opgave van redenen. Dit geldt alleen voor non-food producten. Binnen deze periode van 14 dagen, ook wel de 'bedenktijd' genoemd, kunnen klanten de overeenkomst ontbinden en de producten retourneren. De klant moet het product zorgvuldig behandelen en, indien van toepassing, in de originele staat en verpakking aan ons retourneren. De retourkosten buiten Nederland zijn voor eigen rekening.

2. Retourprocedure:
Indien een klant ervoor kiest om een non-food product te retourneren, dienen zij dit binnen de bedenktijd aan te geven via een schriftelijke melding naar info@geertjandebaristaman.nl. Na ontvangst van de melding zal de klant instructies ontvangen voor de retourzending. Het product moet in goede staat verkeren en worden teruggestuurd naar het postbusadres dat aan de klant wordt verstrekt.

3. Kosten van Terugzending:
De kosten voor het retourneren van producten binnen Nederland zijn voor rekening van de Baristashop en zullen niet verhaald worden op de klant. Verzendkosten die voortkomen uit retouren buiten Nederland zijn voor eigen rekening. We raden aan om de retourzending te voorzien van een traceerbare verzendmethode en deze goed te verpakken om schade tijdens het transport te voorkomen.

4. Terugbetaling:
Zodra we het geretourneerde product in goede staat hebben ontvangen, zullen we de terugbetaling verwerken. De terugbetaling omvat de kosten van het geretourneerde product, inclusief eventuele verzendkosten (mits binnen Nederland geretourneerd). De terugbetaling zal uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van het geretourneerde product plaatsvinden. We behouden ons het recht voor om de terugbetaling uit te stellen totdat we de producten hebben ontvangen of totdat de klant het bewijs van retourzending heeft geleverd, afhankelijk van wat eerder plaatsvindt.

5. Uitsluiting van Herroepingsrecht:
Het herroepingsrecht is niet van toepassing op food producten en barista workshops, gezien de aard van deze producten en diensten. Food producten zijn producten die bederfelijk zijn en daardoor niet geschikt zijn voor retourzending.

6. Beschadigde Producten:
Indien een product beschadigd wordt geleverd aan de klant, vragen wij de klant om binnen 3 werkdagen na ontvangst contact met ons op te nemen via info@geertjandebaristaman.nl. De klant dient foto's van het beschadigde product en de verpakking te verstrekken. We zullen passende stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat de klant een deugdelijk product ontvangt.

7. Retourneren Workshops.

Aangekochte Barista Workshops in Amsterdam, prive-trainingen aan huis en zakelijke Barista Workshops op locatie of in Amsterdam kunnen niet geretourneerd worden. Wel is het mogelijk om de geplande of aangekochte data te wijzigen in overleg met Geertjandebaristaman, mits dit 48uur voorafgaand aan de training wordt gedaan.

8. Verzekerde verzending

Hoewel wij er alles aan doen om jouw bestelling zorgvuldig te verwerken, kunnen er helaas soms fouten voorkomen. Mocht jouw pakket verloren raken of vermist worden tijdens de levering, dan kunnen wij een onderzoek starten bij de transportdienst om de status van het pakket te achterhalen.

  • Verzekerde verzending: Als je hebt gekozen voor een verzekerde verzending en uit het onderzoek blijkt dat jouw pakket als verloren of gestolen wordt bevestigd, sturen wij zo snel mogelijk een vervangend product naar je op.
  • Niet-verzekerde verzending: Heb je geen verzekerde verzending gekozen, dan kunnen wij helaas geen garantie bieden op een vervangend product. Wel zullen wij ons uiterste best doen om samen met de transportdienst het probleem op te lossen.

Let op: Alle bestellingen worden binnen 1-2 werkdagen verwerkt op doordeweekse dagen. Kies voor verzekerde verzending om zeker te zijn van een snelle en gegarandeerde oplossing bij eventuele leveringsproblemen.


9. Contactgegevens:
Voor vragen, meldingen of verzoeken met betrekking tot retourzendingen en terugbetalingen, kunnen klanten contact opnemen met ons via de volgende contactgegevens:

- Naam: Geert-Jan van der Molen
- Bedrijfsnaam: Geertjandebaristaman
- Vestigingsadres: Tijgerpagelaan 46, 3544 VW Utrecht, Nederland
- E-mail: info@debaristashop.nl

Dit retour- en terugbetalingsbeleid is opgesteld in overeenstemming met de Europese wetgeving en regelgeving. Voor specifieke situaties en vragen kunnen klanten altijd contact met ons opnemen.